Project Wippolder X ZON!
ZON – Social media campagne voor werving van pedagogisch personeel
Wat de marketingvraag van de opdrachtgever was:
Kinderopvang ZON, sponsor van sportvereniging SV Wippolder, wilde pedagogisch medewerkers en stagiaires werven via een effectieve marketingcampagne. De opdracht verschoof van het verbeteren van sponsorzichtbaarheid naar het realiseren van een gerichte wervingscampagne.
Hoe wij als groep het hebben aangepakt:
We ontwikkelden een social media campagne in drie fases. Eerst verzamelden we reacties op social media om het beeld van werken in de kinderopvang te onderzoeken. Vervolgens creëerden we content die dit beeld corrigeerde of nuanceerde, afgestemd op de doelgroep en verspreid via Instagram. In de laatste fase organiseerden we een meeloopdag bij ZON, die we filmden en als content gebruikten om potentiële medewerkers een realistisch kijkje op de werkvloer te geven.
Wat mijn individuele werkzaamheden waren:
Mijn bijdrage bestond uit het opzetten van de campagneaanpak, het opstellen van de contentstructuur en het meewerken aan de productie van de meeloopvideo's. Daarnaast hielp ik mee met de planning en uitvoering van de communicatie rondom de campagne.
Wat het resultaat voor de opdrachtgever was:
De campagne zorgde voor meer naamsbekendheid van kinderopvang ZON, vooral onder studenten en jonge werkzoekenden. Daarnaast werd ZON gepositioneerd als een positieve, toegankelijke en aantrekkelijke organisatie om voor te werken. Dit leidde niet alleen tot een groter bereik, maar ook tot een versterkt imago.